Veel gestelde vragen
Luchthaven
Wat zijn jullie ophaalprocedures van Schiphol?
Op het moment dat u een boeking plaatst via de website kunt u de opgevraagde informatie doorgeven aan ons. Hierbij is het belangrijk een vluchtnummer door te geven, zodat wij de vlucht in de gaten kunnen houden. Indien de vlucht vertraagd of vervroegt, zullen wij hier rekening mee houden en u geen extra kosten in rekening brengen. Indien u bent geland, zal onze chauffeur contact met u opnemen om de ophaallocatie (boven) met u de bevestigen.
Mocht u toch niet de moeite willen doen, dan kunt u gebruikmaken van onze meet & greetservice. Dit kunt u dan aangeven in de opmerkingen. Als u dan ook doorgeeft of u bij de aankomsthal of meetingpoint opgehaald wilt worden, zullen wij dit voor u waarmaken.
Ik heb een vertraging na landing, wat nu?
Na landing van uw vlucht heeft u tot 1 uur en 10 minuten de tijd om de chauffeur te ontmoeten. Hierna zal een wachttijd worden ingeschakeld wat vooraf aan u bekend gemaakt zal worden. Heeft u langer de tijd nodig of heeft u een geldige reden? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we dit met u kunnen bespreken.
Hoe lang van te voren moet ik op de luchthaven zijn?
Dit verschilt per vlucht en wordt vooral bepaald door uw eindbestemming. Wij adviseren om tenminste twee uur van tevoren op de luchthaven aanwezig te zijn.
In de drukkere vakantieperiodes kan dit op de grote luchthavens oplopen tot drie uur van tevoren. Controleer dit voor de zekerheid altijd bij uw luchtvaartmaatschappij.
Kan ik ook opgehaald worden op de luchthaven?
Uiteraard. Onze tarieven van en naar de luchthaven zijn exact gelijk.
Waar vind ik het meetingpoint op Amsterdam Schiphol Airport?
Als u of uw gasten en relaties aankomen op Amsterdam Schiphol Airport, gebeurt het vaak dat zij moeite hebben om bij het meetingpoint te komen. Het is ook moeilijk om uw weg te vinden op zo’n groot en druk vliegveld. De beste manier om snel uw chauffeur te ontmoeten is om na het laatste douanecontrolepunt (heeft u nog wat aan te geven?) direct naar het meetingpoint (richting treinen) in de centrale hal(Schiphol Plaza) te lopen. Er is maar één meetingpoint op de luchthaven, daarom is dit de plek bij uitstek om onze chauffeurs te ontmoeten.
U kunt het Meetingpoint vinden in de centrale hal van Schiphol Plaza tegenover de NS kaartverkooploketten en pal naast treinperron 1. Ook kunt u de zwarte wegwijsborden met gele letters volgen in de richting van Meeting point. Mocht u toch niet willen zoeken, dan kunt u in de opmerkingen aangeven dat u bij de aankomsthal opgehaald wilt worden (meet & greetservice).
Mijn vlucht heeft vertraging of komt veel eerder aan, wat nu?
Indien de vlucht vertraagd of vervroegt, zullen wij hier rekening mee houden en u geen extra kosten in rekening brengen. Het is daarom belangrijk vooraf een vluchtnummer aan ons door te geven.
Bieden jullie ook een ophaalservice aan met naambordje?
U kunt gebruikmaken van onze meet & greetservice (€20 toeslag bovenop de vaste prijs). Hierbij zal onze chauffeur u of uw gasten afwachten met een naambord. De ophaallocatie zal bij de meetingpoint of aankomsthal zijn afhankelijk van uw wens. Daarnaast zal onze chauffeur u ook hulp aanbieden tot aan de auto.
Hebben jullie ook een vast tarief voor ritten van en naar luchthavens?
Wij bieden van en naar alle luchthavens een vast tarief. Kijk voor meer informatie naar luchthavenvervoer. Staat een luchthaven of uw locatie er niet bij? Dan kunt u contact met ons opnemen en wij zullen de prijs met u bevestigen. Let op: om in aanmerking te komen voor een vaste prijs is het belangrijk dit vooraf aan ons door te geven.
Wijzigingen
Ik wil graag een wijziging doorgeven, wat nu?
U dient zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via de contactmogelijkheden via onze website en wij zullen de mogelijkheden met u bespreken.
We moeten onderweg langs meerdere routes, kan dat?
Ja, dit is mogelijk. U kunt dit vooraf aan ons doorgeven of tijdens de rit aan onze chauffeur.
Mijn mobiele telefoon is stuk, wat moet ik doen?
Omdat wij u standaard bellen na landing, is het goed om een tweede nummer aan ons door te geven. Wil het toch niet lukken met de telefoons, bel ons dan zo snel mogelijk op na de landing vanuit een telefooncel.
Wij moeten onderweg nog meer mensen ophalen, kan dat?
Ja, dat is mogelijk, maar dan moet u via een offerte aanvraag alle tussenstops aan ons doorgeven voor een juiste prijs berekening.
Extra’s
Hebben de taxi’s een kinderzitje?
De taxi’s zijn niet standaard voorzien van een kinderzitje. Het is daarom belangrijk dit vooraf aan ons door te geven. Uw eigen kinderzitje meenemen, is natuurlijk ook mogelijk.
Kan ik mijn fiets meenemen of andere grote spullen?
Dit is in sommige gevallen mogelijk. Het is daarom belangrijk om dit vooraf aan ons door te geven.
Mag mijn huisdier mee in de taxi?
Sommigen van onze chauffeurs kunnen allergisch zijn voor huisdieren. Het is daarom belangrijk om dit vooraf aan ons door te geven, zodat we de juiste chauffeur naar u toe kunnen sturen.
Betaling
Welke betalingsmogelijkheden heb ik?
Betaling uitsluitend contant aan de chauffeur of via pin/creditcards zoals Amex, Visa en Mastercard. Betaling vindt altijd plaats op de heen- en terugreis. De ritprijs staat altijd na de bevestiging vast en is inclusief laag BTW tarief. U heeft tevens ook de mogelijkheid om per tikkie tijdens of voorafgaand aan de rit te betalen. Storten op onze rekeningnummer (zie contactgegevens) is ook mogelijk. Graag uw naam doorgeven bij de mededelingen. Indien u vooraf betaalt, krijgt u vaak extra korting.
Zijn de prijzen op de website per persoon of per taxi?
Alle prijzen die op de website worden aangegeven gelden per taxi.
Ik wil vooruit betalen, is dit mogelijk?
Ja, dit is mogelijk. Via tikkie of geldovermaking, krijgt u in veel gevallen een extra korting op de ritprijs. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.
Kan ik ook op rekening rijden?
Voor bedrijven is het mogelijk om op rekening te rijden, meld dit wel voorafgaande aan de rit(ten), voor het rijden op rekening zijn wij genoodzaakt kosten te berekenen die dagelijks, wekelijks of maandelijks betaald kunnen worden.
Wat kost het?
Wij hanteren wettelijke prijzen. Voor 1 tot 4 personen geldt tarief 1 en voor meer dan 5 personen tarief 2. Mocht u vooraf een exacte prijs willen? Dan kunt u gebruikmaken van onze prijsberekensysteem.
Heeft de chauffeur wel voldoende wisselgeld in de taxi?
Ja, onze chauffeurs hebben altijd voldoende wisselgeld bij zich.
Toegankelijkheid
Rijden jullie ook ‘s nachts / in het weekenden /op de feestdagen?
Ja, we rijden 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar.
Hoe kort voor vertrek kan ik online boeken?
Online boeken kan altijd tot 2 uur voor vertrek. In veel regio’s is het ook mogelijk om tussen de 15 minuten en 30 minuten van tevoren een rit te boeken. Voor spoed kan er het beste telefonisch contact opgenomen worden.
Hoeveel bagage kan ik meenemen?
In een gewone taxi is ruimte voor drie stuks grote ruimbagage of vier stuks kleine ruimbagage. Daarnaast is er plaats voor handbagage.
Mocht u meer bagage willen meenemen, dan raden wij een taxibusje aan. Hiervoor kunt u bij het aantal personen vijf of meer invoeren. Er komt dan een taxibusje.
Mocht u zoveel bagage meenemen dat het niet in de geboekte categorie past, behouden wij ons het recht voor om hiervoor een extra vergoeding voor te vragen.
Kijk voor meer informatie bij onze wagenpark.
Passagiers
Hoeveel personen mogen er meerijden in de taxi?
In een personenauto mogen maximaal 4 passagiers meerijden. Voor busjes geldt, afhankelijk van het type bus en de stoel-indeling, een maximum van 8 personen.
Moeten wij de taxi delen met andere reizigers?
Nee, u wordt altijd rechtstreeks naar uw bestemming gebracht in een privé taxi.
Mogen wij de taxi delen met een kennis?
Ja, dat mag altijd. Er komt alleen een klein toeslag bij indien u twee ophaaladressen opgeeft.
Vervoeren jullie ook meer dan 8 personen?
Ja, dat kunnen wij voor u regelen. In sommige gevallen kan meerdere taxi’s goedkoper zijn, maar bij een grotere groep waarbij u gezamenlijk vervoerd wilt worden, kunnen wij Sprinters inschakelen die een capaciteit hebben tot 22 personen.
Algemene vragen
Maken jullie gebruik van een navigatiesysteem?
Ja, alle chauffeurs hebben een navigatiesysteem in de taxi. Deze hebben ze vaak niet nodig, want Euro Business Taxi chauffeurs beschikken over een zeer goede stratenkennis. Heeft u toch een andere route in gedachte? Dan kunt u dit vooraf aan onze chauffeur doorgeven.
Welke gegevens heb ik nodig bij een online reservering?
Wilt u online een taxi reserveren? Wij vragen u dan om het ophaaladres, het bestemmingsadres, de datum en het tijdstip waarop u de taxi nodig hebt, het aantal personen dat vervoert moet worden en het telefoonnummer waarop wij de passagiers kunnen bereiken in te voeren. Surf voor meer info naar pagina taxi bestellen.
Hoe boek ik een retourrit?
Wilt u heen en terug met de taxi? Dit is mogelijk! Bel ons of Vink in het reserveringsformulier ‘retour’ aan, geef de retourtijd in en u kunt beide ritten in één keer in orde maken.
Ik ben iets verloren in de taxi. Wat kan ik doen?
Heeft u iets laten liggen in de taxi? Bel ons dan of gebruik het contactformulier op onze website.
Specifieke voorkeuren
Kan ik ook een wagen (luxe) auto naar wens boeken?
Reist u graag in stijl? Euro Business Taxi biedt ook luxe-vervoer aan! Vraag via offerte formulier direct de wagen naar wens.
Hoe lang duurt het voordat de taxi voor komt rijden?
De aanrijtijd is afhankelijk van de locatie waar de chauffeur vandaan komt.
Heeft u van tevoren gereserveerd, dan is de taxi bij u op het gevraagde tijdstip. Heeft u een taxi gereserveerd voor zo snel mogelijk, dan sturen wij de dichtstbijzijnde beschikbare taxi direct naar u toe.
Gemiddeld wacht u bij ad hoc reserveringen binnen Amsterdam niet langer dan 5 tot 10 minuten. Buiten Amsterdam proberen wij altijd een chauffeur binnen 15 minuten te sturen. Bij abnormale weersomstandigheden, in de nacht, tijdens de spits en indien al onze chauffeurs verder weg zitten, kan het iets langer duren voor uw taxi arriveert.
Ik twijfel of ik ergens wel naartoe kan. Komen jullie echt overal?
Onze chauffeurs zijn actief op alle plaatsen van Nederland en kunnen indien gewenst ook naar verschillende delen van België, Duitsland, Frankrijk etc. komen.
Kan ik Euro Business Taxi inschakelen voor vervoer tijdens mijn bruiloft?
Dat kan, kijk voor meer informatie bij onze diensten en neem contact met ons op.
Kan ik een taxi reserveren met een chauffeur die een specifieke taal spreekt?
Omdat wij meerdere chauffeurs over heel Nederland hebben rijden, kunnen wij aan uw wens voldoen.